Zorginkoop bij JIJ Genderzorg.
Inmiddels is het voor JIJ Genderzorg weer een stuk fijner werken met de weet dat zorgverzekeraars VGZ en Zilveren Kruis de volledige capaciteit van de zorgaanbieder willen benutten. Eerder in 2022 melde JIJ Genderzorg als dat het budget voor 2023 er in januari al doorheen zou zijn als de verzekeraars niet meer zorg in zouden kopen bij. Inmiddels hebben de twee genoemde zorgverzekeraars voor hen en de verwante merken de zorginkoop opgeschaald.
Let op: Inmiddels is er een update die de inhoud van deze alinea opvolgt. Zie de update onder dit bericht. Helaas meld JIJ Genderzorg nog wel: Helaas blijkt nu dat CZ alleen monodisciplinaire zorg inkoopt bij JIJ Genderzorg. De genderzorg is vrijwel altijd multidisciplinair, waarbij naast de psycholoog ook door de arts, vaktherapeut, orthopedagoog-(generalist) en anderen de behandeling wordt uitgevoerd.
Vanaf november 2022 hebben wij het vertrouwen behouden dat CZ hun keuze zou bijstellen. Helaas blijkt dat zij hier opnieuw meer tijd voor nodig hebben. Ons management kon niet anders dan besluiten om per 1 maart 2023 een wachtlijststop voor CZ in te voeren. Vanzelfsprekend blijven wij keurig zorg leveren voor reeds gestarte CZ-verzekerden, echter kan er geen nieuwe multidisciplinaire zorg voor CZ-verzekerden starten zo lang zij dit niet bij ons inkopen.
Wij betreuren dit besluit en hopen zo snel mogelijk weer CZ-verzekerden te mogen uitnodigen voor hun intakegesprek.
Transvisie begrijpt het besluit van JIJ Genderzorg en hoopt net als hen dat CZ snel met een oplossing komt zodat ook klanten van CZ bij JIJ Genderzorg terecht kunnen. Ook zien wij de “wake-up call” van JIJ Genderzorg naar VGZ en Zilveren Kruis als een sterke actie in het belang van de patiënt. Goed gedaan JIJ Genderzorg!
Update april 2023:
Na VGZ en Achmea zijn de uitdagingen met CZ opgelost. We zijn alle verzekeraars erg dankbaar voor het vertrouwen dat wij onze volledige capaciteit voor het bieden van (trans)genderzorg mogen inzetten om verzekerden de juiste behandeling te bieden.
Geschreven door Sam van den Berg – relatiebeheerder van Transvisie